עיצוב דלתות כניסה בסגנון כפרי

דלתות כניסה כפריות – כל מה שצריך לדעת

כידוע, דלתות כניסה כפריות הן הדלתות שבחירתן נחשבת מאתגרת במיוחד. דווקא היום, בעידן המודרני, ישנה תחרות אומנותית הן בקרב מעצבים והן בקרב לקוחות – על “מי נראה יותר PURE מבחינת הקרבה למסורת”. עבור חלק מהציבור – ההודי העתיק הוא הנושא, ועבור חלקם דווקא העיצוב האירופי העתיק הוא זה שתופס, אך מה שמייחד את הציבור הוא הרצון לחבור לאסכולה קלאסית מן העבר ולחקות אותה. כך, נוצרה הכמיהה לעיצוב הכפרי בקרב לקוחות ביתיים רבים כשהם בוחרים את הדלתות שלהם. כיצד גם אתם תוכלו להתבטא בתחרות כזו כך שמצד אחד תיטלו בה חלק, ומצד שני תביעו את הפן האישי שלכם באמצעות הדלת?

הכרת מושגי בסיס בעיצובים הכפריים

בעיצובים הכפריים קיימים מספר מושגי בסיס הידועים לכל בר דעת:

משקופים עגולים בדלתות הכניסה

בכפרים העתיקים כמעט בכל התרבויות, השתמשו הדיירים בהם במשקופים עגולים שנראות ממש כמו קורות של רפסודה בים. המשקופים הללו משווקים היום בשלל סוגים – מהעגול לחלוטין ועד לאליפטי החד.

דלתות כניסה כפרית בייצור פורניר

הפורניר הוא ציפוי עץ הנראה כמו העץ הכפרי. הציפוי הזה מסייע גם לשמור על הדלת וגם למתן התחושה הכפרית שאתם מבקשים שתנבע ממנה.

דלתות כניסה מחולקות או אחידות

דלתות כניסה כפריות יכולות להיראות בעלות מרקם אחיד, בין אם חלק לגמרי ובין אם מגולף באמצעות עיצוב נגרים מתקדם, או בעלות מרקם מחולק – כאשר במרכז הדלת או בנקודה אחרת – הדלת מחולקת על ידי קווי מתאר מצוירים או חרוטים.

כיצד ניתן להתאים את הדלת הכפרית לבית?

בראש ובראשונה, מומלץ להכין את הסביבה העיצובית כסביבה המכילה מוצרי עיצוב כפרי. אם החדר הסמוך או המסדרון שליד החדר מכילים עיצובים הופכיים על טהרת האורבניזציה, כדאי לדאוג למודולציה עיצובית כבר בחדרים אלו על ידי הוספת מוצרי עץ בסגנון כפרי בצורה מדורגת: למשל – עטיפת חלק מהרצפה בפרקט או חלק מהקיר בחיפוי חום. שנית, גם אם הסביבה בבית כבר בעלת מרקם תפאורתי כפרי, עדיין ניתן לחדד את זה עוד: למשל, ניתן לעבות את החדר במוצרים נוספים המדמים את הכפר – אפילו מוצרי תפאורה שאינם קשורים לתחום העץ, כמו עטיפת מנורת החדר באהיל בד בסגנון כפרי.
באשר לבחירת הדלת, מומלץ מאד ליישם אותה באמצעות מעצב פנים בחנות הדלתות המתמחה בהתאמת המוצר הטוב ביותר לכל בית בנפרד. הוא יסייע לכם לבחור משקוף, דלת וסוג ציפוי מועדף.